close


這首是唱初戀的思念吧...也許套用別的感情也是可以
 
一邊打著歌詞意邊聽著Adele的歌聲
不由自主會濕了眼眶
歌詞拍照的部分特別有感觸...
當時也是拍最後一次合照當作離別XD
初戀啊~哈哈
 

Everybody loves the things you do
大家都愛你做事風格

 

From the way you talk

 

從你談話中
To the way you move...
到你的一舉一動
Everybody here is watching you
大家都在這注視你
'Cause you feel like home
因為你就像家一樣 (溫暖)
You're like a dream come true
能帶來夢想成真似的
But if by chance you're here alone
假如有與你再相遇的機會
Can I have a moment?
我能擁有這一瞬間
Before I go?
在我離開前?
'Cause I've been by myself all night long
因為那時起 我都是獨自過著每一夜
Hoping you're someone I used to know
期許 你還是當初我熟悉的那個人

You look like a movie
你看起來像是一部電影 (回顧)
You sound like a song
你的聲音像是一首歌曲 (回憶)
My God
天啊
This reminds me, Of when we were young
讓我回想起 當時我們青澀模樣

Let me photograph you in this light
讓我從這光線下把你拍進相片
In case it is the last time
哪怕這是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許還是當時的我們

Before we realized
在我們真的成為事實前 (分手離開)
We were sad of getting old
我們會悲傷到老
It made us restless
使我們感到不安
It was just like a movie
過去就像是一部電影 (閉上眼睛回憶湧上腦海)
It was just like a song
過去就是一首歌曲

I was so scared to face my fears
曾經我非常害怕及面對
Cause nobody told me that you'd be here
因為沒人告訴我會走到這步
And I swore you moved overseas
我發誓 當時你出國了
That's what you said, when you left me
難怪你離開時會這樣跟我說

You still look like a movie
你仍然像是一部電影在我腦中放映
You still sound like a song
仍然像是一首歌在我心中播放
My God, this reminds me
我的天,這讓我回想起
Of when we were young
當時年輕時光

Let me photograph you in this light
讓我從這光線下把你拍進相片
In case it is the last time
哪怕這是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許還是當時的我們
Before we realized
在成為事實前 (分手離開)
We were sad of getting old
我們會悲傷到老
It made us restless
使我們感到不安
It was just like a movie
曾經就像是一部電影 (成為過去)
It was just like a song
就像是一首歌曲

When we were young...
當時年輕的我們...
(When we were young)
When we were young...
當年青澀愛情的我們...
(When we were young)

It's hard to win me back
我回不去了
Everything just takes me back
之後的一切好像能復合
To when you were there
到當時的你身邊
To when you were there
回到當時的我們
And a part of me keeps holding on
有一部份的我確實想

Just in case it hasn't gone
假如感覺還未消失
I guess I still care
我猜我仍然惦記著
Do you still care?
你也是嗎?

It was just like a movie
美夢就像一部電影
It was just like a song
回憶就像一首歌曲
My God, this reminds me
天啊,讓我想起
Of when we were young
我們年輕模樣
When we were young...
當年青澀模樣
(When we were young)
When we were young...
當年青澀愛情的我們
(When we were young)

Let me photograph you in this light
讓我從這光線下把你拍進相片
In case it is the last time
哪怕是最後一次
That we might be exactly like we were
我們也許還是當時的我們
Before we realized
在成為事實前 
We were sad of getting old
我們會悲傷到老
It made us restless
使我們感到不安
I'm so mad I'm getting old
我氣我也慢慢老了
It makes me reckless
它讓我變得魯蠻
It was just like a movie
它就像一部電影
It was just like a song
它就像一首歌曲
When we were young
當時年輕的我們
arrow
arrow
    全站熱搜

    shunhe 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()